torsdag 24 september 2009

Not twice but once again...


Idag var det då dags igen. Polisen verkar ha fått ögonen på mig.
Åter igen har jag blvit stoppad för rutinkontroll av polisen. Idag fanns även möjligheten att bli stoppad två gång då de stod i båda riktningarna på Helsingborgsvägen i Hässleholm. Men på vägen mot min arbetsplats ville de inte stoppa mig (kanske för att jag körde företagets bil). Idag var det en trevlig manlig polisaspirant som stoppade mig.
Innan han hann säga så mycket informerade jag honom att jag för ungefär två veckor sedan blivit stoppad två gånger, det kommenterades med då är allt i sin ordning idag då med och du vet hur en sådan här fungerar och sträckte fram alkotesten. Jag börjar ju få rutin på det här så allt avverkades väldigt snabbt och vi önskade varandra en trevlig kväll vartvid jag fortsatte hemåt.

Idag har jag även blivit lite rädd i trafiken. På väg till lunchintaget i Hässleholms centrum var den relativt nyexaminerade förarinnan inte riktigt med på noterna och dum som jag var skrek jag inte till att en bil kom bakom en annan bil som låg i högra körfältet. Det var endast ett fåtal centimeter från att få denna bil körandes i uppskattningsvis 70 km/h rakt i bilens vänstersida. Jag hoppas att M tittar sig lite mer för i fortsättningen.

Inga kommentarer: