onsdag 2 december 2009

Stockholm in December

Äntligen. Jag vet inte vad det är som får mig allt tycka om detta fantastiska kollektiva färdmedel - tunnelbana.
Smidigt, snabbt och miljövändligt tar det dig dit du vill.
Jag har nu nyttjat det för tredje gången på min vistelse i Stockholm och mer ska det bli.


Morgonen började med vinterväder, ca -6 grader på termometern och frost på taken.


Är här på kurs hos Addskills och ska lära mig mer om installation och konfiguration av Windows 7.
16 kursdeltagare inklusive mig själv. Väldigt spridda delatare, allt från Swedbank, Green Cargo, Kolmårdens djurpark, Naturskyddsföreningen, Uppsala kommun m fl.
Ett trevligt gäng men kursledaren kunde varit lite bättre säger jag i alla fall så här efter en dag.

Till lunch åts det kalvstek med örtkryddade potatisar och kanelsky. Lite segt och alldeles för lite sky, jag är ju en "såsgillare".


Efter kursens slut gick jag en tur längs med Drottninggatan och besökte diverse butiker så som Åhléns, KappAhl, Cubus m fl.
Härligt upplyst med diverse julbelysningar. Väl framme vid Riksdagshuset vände jag mot T-Centralen igen för att ta mig till mitt övernattningsrum på Kungsholmen.
Nu sitter man här utan möjlighet att titta på TV, tur är att datorn finns!

Inga kommentarer: