tisdag 10 november 2009

Joke of the day


Vad tror ni, kan denne man sjunga? Jag hoppas SVT med puckot Christer Björkman i spetsen verkligen tänkt till denna gång. De flesta kan väl erkänna att Christers val av Petra Mede inte var det bästa. Men att i år ersätta henne med Dolph Lundgren kan väl inte bli någon höjdare heller? Det andra två programledarna Måns Zelmerlöw och Christine Meltzer ser jag däremot fram emot att få se på scen. Kan tänka mig att Måns fick detta som "tröst" för misslyckandet förra året. Jag hånskrattade när jag såg hur luften gick ur honom när han insåg att han inte skulle vinna. Gud var härlig det var! Vad ska då Dolph tillföra Melodifestivalen? Han har tydligen inte sett Melodifestivalen de senaste 26 åren, enligt en artikel i Aftonbladet.se. Ska bli intressant att se hur SVT syr in honom i detta evenemang. "Hey Baberiba"-Christine är alltid rolig att se och höra, bara hon inte blir ett nytt Petra-stolpskott. Tyvärr skriver de inte eget manus, så jag skyller allt på puckot Christer igen! När ska han ersättas av någon mer kunnig?
Jag hade då gärna sett Peter Settman som programledare för årets Melodifestival, men så blev inte fallet. MEN - allt ÄR puckot Christer Björkmans fel!

Jag hoppas som en av mina bästa vänner - att Arnold Schwarzenegger ska dyka upp som konferencier i finalen i Oslo i Eurovision Song Contest finalen. Han kan (enligt YouTube) i alla fall sjunga (klicka här för att lyssna). Även om jag faktiskt tror att detta är fake.

Please give me Peter Settman for Melodifestivalen 2011, and skip that pucko Christer Björkman forever!