lördag 18 juli 2009

Canoeing


Då var det äntligen dags för årets kanottur. Jag, A, M1 och M2 var det som för första gången tillsammans paddlade. Jag och M1 har ju paddlat många gånger förr ihop, men igår satt vi i varsin kanot.
För andra gången i mitt liv intog jag sjön Immeln. Sjön är väldigt trevlig att paddla i. Den är inte stor och öppen hela tiden utan består av många små vikar och öar. Detta var första gången jag paddlade med min fru, som inte är så van paddlare, så vi hade hyrt kanoter i två timmar. Hon var lite rädd när båtarna kom och kanoten guppade till av svallvågorna, men vad skulle hon göra. Det var ju bara för henne att stanna kvar i kanoten eller hoppa i sjön (det sistnämnda skulle inte inträffa). Med lite lugnande förklaring så gick allt bra.
Efter ca 45 minuters paddling landade vi på en liten ö, så liten att den inte ens fanns med på kartan. Efter att vi doppat oss så mycket vi ville paddlade vi tillbaka till kanotuthyraren och nu var Anna minsann inte det minsta rädd. "Vi kan paddla mitt i sjön, inte inne vid kanten". Jag tror vi ska paddla lite oftare så det inte är så läskigt för henne.

Vi får se vad nästa äventyr innehåller för spännande saker.

Inga kommentarer: