måndag 27 juli 2009

Movin movin sedi sedi sovin AAHHAAA



Plötsligt stod den där - en blå Tomos. Holger tänkte jag.
Undrar om det var Holger Nilsson från "Plötsligt i Vinslöv" som åkt in till stan?


"Och sen drömde jag härom natten att jag var ude och körde moped va ihopa med en skolklass men jag är ju alldeles för gammal för det ju.
Sen kom vi te en stor hästfarm ju och där ställde jag mopeden där va och flö upp på en häst och den gick iväg med me. Han ville bara gå åt ett håll. Jag kom längre och längre bort ju.
Sen kom det en annan flock från det andra hållet då hoppade jag av och hoppade på en annan häst den gick tillbaka ju.
Och sen när jag kom tebag kunde jag inte hitta mopeden. Då var det en gubbe va.
- Har du sett min moped?
- Ja, sa han, den är en fin moped du har. Det är en Puch, sa han.
- Nej, det är inte en Puch. Det är en Tomos.
- Ja, den ligger där, sa han.
Den låg uppochner.
En röd moped och min är ju blå."

Holger and friends - Movin to Vinslöv

Inga kommentarer: