fredag 24 juli 2009

Spam, spam, spam, spam, spam, spam, baked beans, spam, spam, spam and spam

Ni minns väl alla Monty Pythons sketch om spam.
Idag handlar spam oftast om något helt annat än mat, junk-email/skräppost till din email.

Självklart undrar man varför det kallas för spam och detta kommer faktiskt från sketchen av Monty Pythons som du kan titta på via länken ovan. Självklart har jag använt mig av diverse sökmotorer på Internet för att ta reda på detta och allt talar för att svaret på frågan är detta:

Why is 'spam' called spam?
The name came from a Monty Python sketch (first broadcast 15th Dec 1970) where a waitress offered multiple portions of spam as part of each menu option. Meanwhile a group of Vikings sing the spam song whenever the word is mentioned. This singing drowned out the sketch just like a deluge of spam email drowns out real email. But SPAM is a trademark owned by Hormel for pork luncheon meat. So we write the trademark in capitals as 'SPAM luncheon meat' and the email variant in lower case as 'spam'.

Om intresset är att äta spam kan säkerligen denna leverantör vara ett säkert kort Hormel Foods. Men vilken fantasi de har med olika smaker mm. Själv anser jag av att döma av bilderna att jag aldrig någonsin skulle stoppa i mig deras produkter av "spam". Möjligtvis smaka. Jag äter blodkorv och älskar den rätten sedan barnsben vilket inte alla tycker är så gott, vilken rätt skulle du stoppa i magen? Döm själv av bilderna vilket som ser godast ut.




I mitt dagliga arbete rensar och går jag igenom junkemail varje dag....vilket jag ska göra nu!

Inga kommentarer: